Individuelle tilbud

Vi tilbyr behandling av alle typer muskel- og skjelettplager.
Mensendieck-øvelser brukes sammen med bløtvevsteknikker, for eksempel massasje og triggerpunktbehandling med og uten nåler. Slyngebehandling brukes der dette er hensiktsmessig. Målet med behandlingen er å gi hjelp til selvhjelp. Mange av våre pasienter har noen få timer individuelt før de fortsetter behandlingen i gruppe.

Personlig trening
Med utgangspunkt i undersøkelse/funksjonsanalyse, lager fysioterapeuten ditt eget spesialtilpassede øvelsesprogram. Øvelsene gjøres uten bruk av vekter, krever dermed ikke noe spesialutstyr og kan tas med overalt.

Spesialistkompetanse innenfor bekken- og bekkenbunnplager
Vi har snart 30 års erfaring med å behandle ulike smertetilstander i bekken/bekkenbunn, samleiesmerter, vaginisme, vulvodyni, dyspareuni, vestibulitt, smertefull blære syndrom (interstitiell cystitt), svangerskap- og barselplager, rectusdiastase, fødselsskader, urin-, luft og fekalinkontinens (kvinner og menn), menn før- og etter prostataoperasjon.

Seksualitet og samliv kan stilles ovenfor utfordringer når man har smerter og/eller plager i bekken/bekkenbunn. Problemstillinger som ofte går igjen kan våre pasienter er manglende lyst og frustrasjon i parforholdet. Hos oss gis en unik mulighet til å fysioterapi og sexologisk rådgivning.

Psykomotorisk fysioterapi retter seg mot bevisstgjøring og endring av spenningstilstandene i kroppen og gir økt fortrolighet og kontakt med egen kropp. Pust og spenningstilstand i muskulatur endrer seg i forhold til hvordan vi har det med oss selv og tidligere erfaringer/forventninger.
Vedvarende spenningsmønster kan låse seg over lengre tid og gi smertetilstander i muskel, skjelett og sener. Vi har god erfaring med kombinasjon av psykomotorisk fysioterapi og deltagelse i mensendieckgruppe.